måndag 11 februari 2013

Närmar sig två år

 
23/5 - 2011
För mig som nästan hade glömt, och för er som kanske hade förträngt.
Häromdagen när jag skulle betala min personförsäkring, upptäckte jag att
man faktiskt kan få ersättning för vanprydande ärr. Vilket jag inte hade någon
aning om. Inte mamma heller. Så jag kontaktade mitt försäkringbolag,
och dom sa att det inte var försent att anmäla skadan.
Så nu har jag skickat bilder på ärret 1½ år efter skadan. Inväntar att dom ska höra av
sig. Om jag nu måste betala personförsäkring, varför ska jag då inte få något när det väl
har hänt något? Så var mina tankar. Annars hade jag väl inte anmält skadan.
Har ju vant mig vid att, visst känseln är väldigt liten på just ärren, men i övrigt tycker
jag bara att det är fräckt. På ett väldigt onödigt sätt, om ni förstår.
 
Dagen efter sparken av kvigan. hade tur att det inte träffade ögonbrynet.
Annars hade jag vart ännu mer ledsen över det hela. För det hade inbärt att jag skulle
ha haft ett missbildat ögonbryn, som växer snett och här och där.

Lite mer än en vecka senare, när stygnen är borta

Idag

Idag

Inga kommentarer: